さくら🌸会いたいよ

我走的遍体鳞伤,只为到达有你的地方
Dreaming Alone - Against the Current、TAKA

晚安~

莫西顾:

随意看了一眼歌手,于是临时决定做一个小科普...

先说Against the Current,美国的一个还算蛮冷门的一个流行乐队,乐队共有三个人:Will Ferri,Dan Gow,还有主唱Chrissy Costanza。Chrissy Costanza之前也只是活跃在国外的一些社交网站上,大多都是翻唱。之前推过她和耶鲁哥翻唱的《Heart Break》,算是很精彩的一个版本。这首歌里声音要更有气势,有种要镇住场子的感觉。最后就是我们的TAKA了,OOR的主唱,之前推过他们的《Wherever you are》,最后的合唱部分简直泪目。作为一支英语发音超标准的日本乐队,TAKA也有很多国际上的合作,有些感觉甚至是八竿子挨不着的人,也是蛮神奇的。

把情歌唱出了满满的正能量,简直违规,不能拒绝!

传送门:

OOR-《Wherever you are》

Sam Tsui,Chrissy Costanza-《Heart Break》


歌词:


The story starts laying in the dark with someone new

黑暗中与这个刚认识的人的故事就这么开始了

I'm feeling tired from all the time I spent on you

想到以前跟你在一起的日子,我真的累了

But I know I'm strong from all the trouble I've been through

但我知道我的坚强足以让我撑过这些苦难

The story starts where the story falls apart with you

离开你以后,故事开始了

Don't lie, bright eyes

不要说谎,眼神清澈

Is it me that you see when you fall asleep?

我是你梦里的那个人吗

Cause I know it's you I dream about every night

因为你每天都会出现在我的梦境里啊

Giving me a feeling like

这让我觉得

Love in the summer

爱在夏天

Way I've never felt with another

你给了我一种从未有过的感觉

Don't lie, bright eyes

不要说谎,眼神清澈

Is it me that you see?

我是你眼里的那个人吗

Tell me I'm not dreaming alone

告诉我不是我一个人在做梦

The story starts lying in the dark broken and bruised

黑暗中伤痕累累的故事就这么开始了

I count the scars left in my heart from losing you

我数着失去你以后心里的创伤

And I was wrong but let's be honest you were too

虽然我错了,但请彼此坦诚相待吧

I miss the part where I was falling hard for you

我真的好怀念那时疯狂爱上你的我

So don't lie, bright eyes

那么请不要说谎,眼神清澈

Is it me that you see when you fall asleep?

我是你梦境里的那个人吗

Cause I know it's you I dream about every night

因为你每天都会出现在我的梦境里啊

Giving me this feeling like

这让我觉得

Love in the summer

爱在夏天

Way I've never felt with another

你给了我一种从未有过的感觉

Don't lie, bright eyes

不要说谎,眼神清澈

Is it me that you see?

我是你眼里的那个人吗

Tell me I'm not dreaming alone

告诉我不是我一个人在做那个遥不可及的梦

I can't take back the things I said

说出去的话覆水难收

And I won't say that I regret

但我并不后悔

Any day that I was yours

我曾经属于你的每一天

Don't lie, bright eyes

不要说谎,眼神清澈

I know it's me that you see when you fall asleep

我知道你梦境里的人是我

And you know it's you I dream about every night

你也知道我每天都会梦到你

Giving me this feeling like

这让我觉得

Love in the summer

爱在夏天

Way I've never felt with any other

你给了我一种从未有过的感觉

Don't lie, bright eyes

不要说谎,眼神清澈

It'll always be you and me, so why are we dreaming alone?

我们从未分开,所以为什么要孤独地出现在对方的梦境中呢?

It'll always be you and me, so why are we dreaming alone?

我们一直在一起,所以为什么不一起做梦呢?


评论

热度(87)